Πάρτε κουράγιο – Έρχεται o εργασιακός Αρμαγεδδών του … Σαμαρά

(σ.σ.netakias – Εφυγε ο ΓΑΠ ήρθε ο Κομανέτσι….)

Σειρά επώδυνων μέτρων καλείται να προωθήσει εντός του 2012 η επόμενη ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σε εργασιακά και ασφαλιστικό.

Σύμφωνα με το real.gr, στο στόχαστρο της νέας κυβέρνησης θα τεθούν εκ νέου, βάσει των δεσμεύσεων του μνημονίου, οι κατώτατοι μισθοί, καθώς οι κοινωνικοί εταίροι καλούνται να επανεξετάσουν έως τον Ιούλιο όλα όσα προβλέπει η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Οι συντάξεις, κύριες και επικουρικές, αναμένεται να περικοπούν σε 8 ισόποσες δόσεις αμέσως μετά τις εκλογές, αρχής γενομένης από τη σύνταξη Ιουνίου που θα δοθεί στο τέλος Μαΐου. Ωστόσο, αν η ύφεση και η ανεργία αυξηθούν, τότε θεωρούνται δεδομένες και νέες παρεμβάσεις, καθώς τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων βρίσκονται στο «κόκκινο».

Ήδη, με τον τελευταίο νόμο που έχει ψηφιστεί, τον Ιούλιο αναμένεται να αλλάξουν όλα στις επικουρικές συντάξεις, ενώ έχει ήδη συμφωνηθεί και η περικοπή των εφάπαξ, η οποία ενδέχεται να συνδυαστεί και με αύξηση των καταβαλλόμενων ασφαλιστικών εισφορών. Επί τάπητος αναμένεται να τεθεί στο προσεχές διάστημα και η μείωση των κοινωνικών επιδομάτων.

Νέος εργασιακός «Αρμαγεδδών»
Αναλυτικότερα, στο επίπεδο του εργασιακού, σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στις δεσμεύσεις της χώρας, βάσει της δανειακής σύμβασης που έχει υπογράψει η πλειοψηφία των κομμάτων στη Βουλή, μέχρι τον Ιούλιο θα υπάρξει και νέα παρέμβαση στους κατώτατους μισθούς, βάσει της επανεξέτασης όσων ισχύουν στην Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Παρότι τα στοιχεία δείχνουν ότι ήδη καταγράφεται επίσημη μείωση μισθών στον ιδιωτικό τομέα, ακόμη και κατά 35% – πολύ παραπάνω δηλαδή από το 22% που προβλέπεται στους κατώτατους μισθούς ή ακόμη και το 32% που αφορά τους νέους – η τρόικα επιμένει ότι το μοναδιαίο κόστος εργασίας είναι ιδιαίτερη υψηλό, επιμένοντας σε νέες παρεμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα.

Οι πιέσεις αφορούν τους κατώτατους μισθούς, ενώ πληροφορίες κάνουν λόγο για περικοπή των δώρων – επιδομάτων, μείωση των αποζημιώσεων σε περίπτωση απολύσεων, περιορισμό των ημερών άδειας, περαιτέρω μείωση της υπερωριακής απασχόλησης και μεγαλύτερη ευελιξία στο 8ωρο.
Κι όλα αυτά ενώ στις 14 Μαΐου αναμένονται νέες μειώσεις στους μισθούς, με μονομερείς παρεμβάσεις σε αρκετές περιπτώσεις, καθώς λήγει η τρίμηνη παράταση υπογραφής νέων κλαδικών συμβάσεων εργασίας για όσες έχουν λήξει.

Ερχεται νέο ασφαλιστικό

Στο ασφαλιστικό, τα μέτρα που καλείται απλώς να διεκπεραιώσει η νέα κυβέρνηση έχουν ήδη αποφασιστεί. Πέρα από τις μειώσεις σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, που θα τεθούν σε εφαρμογή εντός Μαΐου, αναμένεται:

Περαιτέρω μείωση στις επικουρικές συντάξεις

Ο νέος νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα δείχνει όχι μόνο νέο σύστημα υπολογισμού των επικουρικών για τους νέους ασφαλισμένους, αλλά και συνεχείς παρεμβάσεις στο ύψος των συντάξεων των ήδη συνταξιούχων… Βασική αρχή, σύμφωνα με το δεύτερο μνημόνιο, είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σύνδεση των καταβαλλόμενων εισφορών με τις παροχές. Η απόφαση θα εξαρτάται από τον εκάστοτε υπουργό Εργασίας, ο οποίος κάθε χρόνο, βάσει της οικονομικής κατάστασης κάθε ταμείου, θα αποφασίζει για το ύψος των συντάξεων. Οσον αφορά τους νέους ασφαλισμένους, θα κληθούν να καταβάλλουν συγκεκριμένες αυξημένες εισφορές, δίχως να γνωρίζουν το ύψος της μελλοντικής παροχής.
Νέα περικοπή των εφάπαξ

Το μνημόνιο προβλέπει περιορισμό των εφάπαξ έως και 30%, σύνδεση της παροχής με το ύψος των εισφορών που έχουν καταβληθεί, ακόμη και επιστροφή των εφάπαξ που έχουν καταβληθεί και δεν αντιστοιχούν σε εισφορές… Η αντίστροφη μέτρηση για τη λήψη των τελικών αποφάσεων έχει αρχίσει, καθώς οι διοικήσεις των ταμείων πρόνοιας καλούνται εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του τρέχοντος μήνα να προτείνουν τον τρόπο αναπροσαρμογής των εφάπαξ που καταβάλλουν είτε μέσω αυξήσεων των ασφαλιστικών εισφορών, είτε μέσω περικοπών των εφάπαξ, είτε με συνδυασμό και των δύο λύσεων.

«Ψαλίδι» στα επιδόματα


Στη δραστική μείωση των 89 κοινωνικών επιδομάτων και των βοηθημάτων καλείται να προχωρήσει η νέα ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, καθώς είναι απαραίτητο να εξοικονομηθεί 1,2 δισ. ευρώ έως το 2015.

Κίνδυνος για νέες παρεμβάσεις σε κύριες συντάξεις

Παρόλο που στο μνημόνιο δεν αναφέρεται ρητά, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων περικοπών σε κύριες συντάξεις, σε ταμεία με μεγάλα ελλείμματα. Σημειώνεται ότι το ΙΚΑ, το πρώτο δίμηνο του έτους, εξάντλησε περισσότερο από το 60% της κρατικής χρηματοδότησής του, ενώ ο προϋπολογισμός του ΟΑΕΕ δείχνει έλλειμμα της τάξης των 844 εκατ. ευρώ.

apocalypsejohn.com

5 thoughts

  1. Χρειαζεται να προσθεσω, οτι αυτου του ειδους τις αναρτησεις, τις εχουμε διαβασει παρα πολλες φορες, ολοι εμεις, που ειμασταν εναντια στο Μνημονιο?

    Χρειαζεται να προσθεσω οτι αν ηταν, να κανουν καποια διαφορα τα συγκεκριμμενα θεματα στις επιλογες του κοσμου, θα την ειχαν κανει ηδη?

    Γιατι επιμενετε σε αυτο το μοτιβο? Οποιος ειναι νοημων το «επιασε» ενω οποιος ειναι «κολλημενος», δεν προκειται ποτε να το καταλαβει. Δεν τον «αγγιζει»!!!

    Εντελως φιλικα λοιπον, σας λεω, αλλαξτε τροπο προσεγγισης του κοσμου, αλλιως εγω και οποιοι εχουμε «επαφη» με την πραγματικοτητα, θα κανουμε like και share, οι υπολοιποι ομως θα παραμενουν «εκτος»!!!

    Για μενα, αυτος ο τροπος «ενημερωσης», εκανε τον κυκλο του, και αντλησε οσα «οφελη» ηταν να αντλησει. Χρειαζεται να βρεθει ενα αλλο «υφος» στις αναρτησεις, μπας και «ξεκολλησει» και κανενας αλλος!!!!

    Επαναλαμβανω εντελως φιλικα, οτι εμενα με προβληματιζει που ο κοσμος «ξαναγυρισε» στα παληα. Εσας οχι?

    Μου αρέσει!

    1. Πες μου τις προτάσεις του, το βήμα είναι ελεύθερο και κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη.

      Αν ήμουν Δημοσιογράφος του MEGA θα τα ήξερα όλα, αλλά δεν είμαι (Ευτυχώς!) 🙂

      Αν δεν θες δημόσια. Στείλε μου στο mail netakias24k @ aol.com

      Μου αρέσει!

      1. Εδω και ενα μεγαλο χρονικο διαστημα, ασχολουμαι με το ιντερνετ.
        Ειμαι εμπορος,οποτε οπως καταλαβαινεις, καποιες ωρες, μου αρεσει δεν μου αρεσει, (αφου δεν παταει ανθρωπος), πρεπει να τις περνω στο καταστημα μου.

        Εχω εν ολιγοις πολυ ελευθερο χρονο, για να διαβαζω να μαθαινω, να ενημερωνομαι, απο ανθρωπους σαν εσας, που ειστε πολυ καλυτεροι γνωστες της τεχνολογιας. (Εννοω, να ανακαλυπτεται, να αποστελετε, να συντονιζετε, κλπ, την επικοινωνια μεταξυ των χρηστων)

        Διαπιστωσα λοιπον το εξης:

        Ενω μεχρι τον Απριλιο περιπου υπηρχε μια «αντιπαραθεση» μεταξυ των χρηστων , με επιχειρηματα, με επιπλεον αρθρα, με αυξανομενη συμμετοχη, νεων «μελων, σταδιακα, παρατηρησα το ενδιαφερον να μειωνεται, να «παγωνει» ,απλα, σε «μεταφορες» αναρτησεων, χωρις σχολια, χωρις αντιπαραθεση, εν ολιγοις το «κινημα» των «χρηστων», να αργοπεθαινει, να σβηνει, να γινεται καθε μερα ολο και πιο «βαρετο», ολο και πιο ιδιο!!!

        Γι αυτο εγραψα αυτο που εγραψα. Πιστευω οτι καμμια ουσια δεν εχει πια, να διαβαζουμε στο ιντερνετ, περιπου οτι ακουμε και στις τηλεορασεις, ή στις εφημεριδες.

        Για να τονωθει το ενδιαφερον ξανα, κατα την γνωμη μου, πρεπει οι αναρτησεις να ειναι δυο βηματα πιο μπροστα, απο την «κοινη» και «ελεγχομενη» ενημερωση.

        Παραδειγματος χαριν:

        Οταν δηλαδη, ενα φιλολυβερνητικο σαιτ, αναφερει την φορολαιλαπα, ( και αυτοι τα γραφουν, ισως οχι ολα, αλλα…), οταν ενα στυλ κοσμοπολιταν sait,
        εχει και αρθρα για την φορολαιλαπα, οταν εν ολιγοις, τα τοσο σημαντικα θεματα, τα βρισκεις οπουδηποτε, τι σημασια εχει αν θα το δω π.χ. και στον netakia?

        Θα μου πεις, την ιδια εμπιστοσυνη εχεις στον netakia, με καποιο αλλο, χαι σαιτ? Οχι βεβαια, αλλα οταν ενα «νεο» το συναντας παντου, παυει να ειναι «νεο», αφ’ ενος, αφ’ ετερου δεχεσαι πολυ πιο ευκολα την «εφαρμογη» του!!!

        Δεν ειμαι σιγουρη, αλλα νομιζω οτι με ολες αυτες τις ενημερωσεις συμβαλλουμε, ακουσια, στην «πλυση εγκεφαλου» της κυβερνησης!!!

        Αυτο με εχει «ενοχλησει» απιστευτα, γιατι οταν πας να ανοιξεις μια συζητηση για το » τι μελει γενεσθαι «, η απαντηση ειναι αμεση: Ναι το ειδα στο…… και ληγει εκει η συζητηση!! Η ουσια του οποιου θεματος εχει «χαθει»!!!

        Οπως ειπες «ευτυχως» δεν εισαι δημοσιογραφος του ΜΕGA, καταλαβαινεις λοιπον, ποσο δυσκολο ειναι για μενα να μπορεσω να εξηγησω, αυτο που θελω να πω, δεδομενου του «ασχετου», λογω του επαγγελματος μου, που ουτε καν της τεχνολογιας δεν ειναι!!!

        Πιστευω ομως ακραδαντα, αν δοθει μια κατευθυνση στους «αλιευτες» θεματων, ή στους αρθρογραφους, ωστε π.χ. να δινεται μεγαλυτερη βαρυτητα στις συνεπειες των οποιων μετρων ή γεγονοτων, με «υπαρκτα» παραδειγματα, οχι βεβαια ‘κατασκευασμενα», αλλα «εστω ο κυρ. ταδε ελευθερος επαγγελματιας ( υδραυλικος, ή ηλεκτρολογος),εχει ως εισοδημα
        ο ευρω.!!!

        Ακραιο ναι, αλλα ειναι προσωποιημενο, μπορει να ειναι ο οποιοσδηποτε αναγνωστης, μπορει δηλαδη πια, ο καθε ενας να προσαρμοσει, την συμφορα, στον εαυτο του.

        Δεν πρεπει να ξεχναμε, οτι η ομαδικοτητα, ποτε δεν λειτουργησε στην Ελλαδα. Ο Ελληνας, οτι και να κανει, ειναι «μοναδικος»!!

        Οταν λοιπον τον βαζεις μεσα σε ενα συνολο, εκεινος καταλαβαινει, : Εγω ειμαι μαγκας, θα ξεφυγω! Οι αλλοι θα την πληρωσουν!!

        Καπως ετσι ψηφισαν και τα ζωντοβολα!! Οχι γιατι φοβηθηκαν, ουτε γιατι τρομοκρατηθηκαν, αλλα επειδη «ειδαν» οτι αυτοι θα εξαιρεθουν αφου δεν μπηκαν στο «συνολο» της αντιδρασης, αλλα λειτουργησαν «ανεξαρτητα»!!!

        Ελπιζω να μην σε εκανα να «μπαφιασεις», ουτε και να σε «χασομερισα». Κυριως ελπιζω να μην σε «προσβαλα» με το σχολιο μου. Δεν ηταν αυτη η προθεση μου! Ομως αγωνιω, για μια σταθερα κλιμακουμενη κατασταση, προς το χειροτερο.

        Εχω «συναντησει» αξιολογους ανθρωπους και αγωνιστες, οι οποιοι μενουν «αχρηστοι», πια, γιατι εχουν χασει το ενδιαφερον τους.

        Δεν ξερω αν καταφερα να σου εξηγησω τι «στραβο» βλεπω.
        Προσπαθησα παντως!

        Προτιμησα δημοσια, απαντηση, μηπως και τα ζωντοβολα, σκεφτουν: Αφου αυτη, μια εμπορος, μπορει να καταλαβει πως περιπου σκεφτομαστε, ποσο μαλλον οι κυβερνωντες, που ειναι και η «δουλεια» τους!!!!

        Στα ζωντοβολα, ειμαι και γω. Αφου καποιους απο τους πολιτικους μας, τους ψηφιζα για χρονια, χωρις να βλεπω και χωρις να ακουω πολλα πραγματα!!!

        Παρακαλω πολυ, μην πειτε στον κοπο, να πειτε οτι φταιει για την «αδρανεια» το καλοκαιρι!!! Πολλοι απο μας, εχουν να κανουν οποιαδηποτε «διακοπη», χροοοοονια! Εχει παιξει τον ρολο του και ο καιρος, αλλα αυτοι που μπορουν να κανουν «διακοπες», μια χαρα μπορουν να συμμετεχουν και απο την θαλασσα, αγοραζοντας την αναλογη συσκευη!!!

        Τελος θελω να ευχαριστησω:

        Για τις ενημερωσεις, για την φιλοξενια, κυριως ομως για το «βημα» που δινεις, σε ανθρωπους σαν και εμενα, που θα εμεναν «μουγκα», αφου οι δυνατοτητες μου, οι οικονομικες κυριως ειναι εντελως περιορισμενες!!!

        Και μια υποσχεση:

        Δεν θα ξαναγραψω τοσο μακροσκελες «σχολιο»!!!

        Μου αρέσει!

  2. Ελπίζω να μην τηρήσεις την υπόσχεση σου… 🙂

    Διαβάζοντας αυτά που εγραφες κοίταζα γύρω μου να δω αν με βλέπεις! Επέσες τόσο διάνα σαν να είσαι δίπλα μου!

    Κι εγώ έμπορος είμαι και τα έχω δει όλα!

    Λοιπόν αυτό που με έκανε γνωστό σε όλα τα blog, πρώτα εδώ (2008) μετά στην olympia.gr (5/2010) εως σήμερα που γράφω στα Λογιος Ερμης, Ας Μιλήσουμε Επιτέλους, Αιεν Αριστεύειν, Φιλονοη είναι το ότι γράφω πρωτογενή είδηση, δηλαδή στόχος μου ήταν κι είναι να βρίσκω και να γράφω κάτι διαφορετικό!

    Ανακάλυψα γράφοντας, ότι πολλά πράγματα που βλέπω πίσω από τις λέξεις κι από τις δηλώσεις προπαγάνδας δεν τα βλέπουν άλλοι συνάνθρωποι μου!

    Κάτι που είναι για μένα αυτονόητο, άλλοι τσιμπάνε σαν τα ψάρια! Φυσικά αυτό δεν ήρθε μόνο του, αλλά με πολύ διάβασμα κι όχι από το σχολείο. Το σχολείο μας μαθαίνει να διαβάζουμε, αλλά κάνει τους Ελληνες ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΥΣ (functional illiterate). Δηλαδή μπορούν να διαβάσουν δυο ειδήσεις αλλά δεν έχουν μάθει την κριτική σκέψη να τις συνδέσουν! Αυτό ΤΟ ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ!

    Δεν με νοιάζουν οι επισκεψιμότητες, με νοιάζει να αντιγράφουν οι άλλοι την δική μου είδηση, εννοείται όταν αξίζει για να το κάνουν.

    Για γράψω κάτι όμως απαιτεί χρόνο, κόπο, διάβασμα πολλών στοιχείων, άσχετων μεταξύ τους που τους τελευταίους δυο μήνες δεν είχα γιατί ασχολήθηκα στο δρόμο να βοηθήσω ένα φίλο στην πολιτική μήπως και καταφέρουμε να αλλάξουμε τα δεδομένα.

    Νομίζω ότι κάτι πετύχαμε.

    Εχω πολλά θέματα στο μυαλό μου που θέλω να γράψω και τώρα που τελείωσαν οι εκλογές ελπίζω να έχω το χρόνο.

    (Γράφω 23:00-03:00 και το πρωϊ δουλεια!)

    Ανέμενε ένα θέμα για τους εργαζόμενους και τους μισθούς στο κερδοφόρο καζίνο, μια ευνοιοκρατία στην διαύγεια, έχω υποσχεθεί ένα για τον Μπουμπούκο γιατί το παίζει πατριώτης λες κι εμείς είμαστε…#$%#$ αλλά το πρώτο αν μπορέσω να αναλύσω το αποτέλεσμα των εκλογών.

    Φυσικά πρώτα να καθαρίσω το μυαλο μου για να έχω έμπνευση.

    Αν θέλεις να βοηθήσεις, όταν έχεις μια είδηση ή ιδέα να μου την λές.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.